16 April 2010

Inspirationskraften

Jag är en inspirationskraft för mänskligheten! Man behöver inte göra så mycket, det kan räcka med det lillalilla, t.ex. att vara krank, desperat och pinsam. Någon kan man ändå alltid inspirera. Följande är ett modernt (med andra ord purfärskt, bara några minuter gammalt) exempel:

13:05 Emelie
ah, fick du gästlista?
13:06 Einar
mm
ihärdigt gnällande
13:06 Emelie
haha
13:06 Einar
i have learned from the best
13:06 Emelie
gnäll är det som gäller
13:06 Einar
blev inspirerad av din ligghistoria
13:06 Emelie
haha, vilken var det?
har jag gnällt mig till ligg?
13:07 Einar
då du först gnällde dig hem till nån, sen gnällde du på att gästmadrassen var obekväm, sen fick du ligga
13:08 Einar
lärdomen var att gnäll leder till reultat
13:10 Emelie
åh vad fint. gillar att jag kan inspirera.


Mitt råd är alltså: gå ut och gör något! Vad som helst. Kanske något ni riktigt kan skämmas över sen, så där så ni verkligen måste titta ner i marken för det är så pinsamt. För man vet aldrig vem man kan tänkas inspirera!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.